Vanessa Cavallaro was born in Savona in 1971. At the age of 10, she began her apprenticeship in the family’s atelier, learning the basics of the art of engraving by lathe from her father.
She studied art at secondary school, then enrolled at the European Institute of Design–IED in Turin, where she majored in graphic design. Her engraving skills are underpinned by her in-depth theoretical knowledge of glassmaking techniques and continued experience in engraving.
In 1993, she opened her own studio. One of her first commissions, for the Lions Clubs of Liguria, was the “Nuvola” collection: a collection of 93 hand-engraved and numbered vases. She then began long-term partnerships with glassmakers in Tuscany and Murano. She also collaborated with well-known fashion and homeware labels, such as Christian Dior, for which she creates dinner settings.
Her calibre as an international artist was acknowledged in 2000 when she was invited to exhibit at the 11th Decor and Garden Show in Monaco.
Cavallaro has been featured in newspapers and industry-related publications: interviews and photos of her works were published in leading magazines such as AD, Marie Claire Maison, and Gente Casa.

REVIEW THIS ARTISAN

reviews

  • CRAFT QUALITY
  • ORIGINALITY AND AUTHENTICITY
  • COMPETENCE AND PROFESSIONALISM
  • LOCATION AND ATMOSPHERE
fausto capano December 2016
La bellezza del cristallo inciso a Savona

Vanessa Cavallaro incide con elegante sapienza il cristallo, trasformando la materia in oggetto d’arte. Visitare la sua bottega significa entrare ...

Vanessa Cavallaro incide con elegante sapienza il cristallo, trasformando la materia in oggetto d’arte. Visitare la sua bottega significa entrare in una dimensione onirica, nella quale la trasparenza si anima in forme e bellezza. Sicuramente da visitare.

giovanna pasqualini November 2016
Bella scoperta!!!

In una zona se pure del centro, sicuramente meno frequentata rispetto altre, in via Pietro Giuria, ho scoperto un negozietto veramente bello e di ...

In una zona se pure del centro, sicuramente meno frequentata rispetto altre, in via Pietro Giuria, ho scoperto un negozietto veramente bello e di squisita raffinatezza!!! La proprietaria è una giovane signora che propone diversi oggetti di cristallo ideali non solo per la propria casa ma anche per preziosi regali adatti a tutte le tasche!!! Questa è stata una piacevole sorpresa e sicuramente tornerò nel periodo natalizio.

egle de dominicis October 2016
Cordialità e professionalità

Sono cliente abituale di questa splendida bottega, ogni oggetto è curato nel più piccolo dettaglio e l'artista è disponible a cercare di ...

Sono cliente abituale di questa splendida bottega, ogni oggetto è curato nel più piccolo dettaglio e l'artista è disponible a cercare di accontentare ogni tipo di richiesta da parte del cliente! Vasi, soprammobili, palline di natale.. Lo consiglio vivamente, non sono mai rimasta delusa.