Back in the 1930s, Chiara and Mariella Naddei opened their jewellery shop Al Gingillo in Milan and started the so-called “stage jewellery”, the Parisian bijoux fashion. The style rapidly spread throughout Italy. To this day their shop is a real melting pot of feminine ideas and craftsmanship. This combination creates a great variety of shapes, from jewels inspired by vintage models to new fantasies, often designed with clients. Their 80-year long experience allowed Chiara’s daughter Gloria to create “Chic Ad Hoc”, a new online and offline integrated boutique. The boutique offers a unique selection of silver jewels with exclusive design.

Photo credit: Dario Garofalo

Add to an itinerary
RATE THIS ARTISAN
RATINGS
  • CRAFT QUALITY
  • ORIGINALITY AND AUTHENTICITY
  • COMPETENCE AND PROFESSIONALISM
  • LOCATION AND ATMOSPHERE
alberto.cavalli December 2016
Uno scrigno prezioso

Il Gingillo è un indirizzo da non perdere per chi cerca un bijoux d'autore, realizzato con cura e grande gusto. Le titolari hanno una visione sicura ...

Il Gingillo è un indirizzo da non perdere per chi cerca un bijoux d'autore, realizzato con cura e grande gusto. Le titolari hanno una visione sicura e autoriale di ciascuno dei pezzi, e sono in grado di dare ottimi consigli. Non è un luogo per chi ha tempo da perdere, ma è un indirizzo sicuro per chi cerca originalità e stile.