The Siniscalchi shirtmaker’s atelier was founded by Vittorio Siniscalchi in 1948. After working several years side by side with his father, learning this particular craft and developing a passion for it, Alessandro took over the atelier in 1982. The approach to shirtmaking has not changed over the years: first, measures are taken. Then a light fabric as well as custom-made paper patterns are prepared. Finally, fabrics are chosen and cut by hand. The final steps include hand-sewing buttonholes, flat fell seams, initials and embroideries.

Photo credit: Dario Garofalo – www.italia-sumisura.it

REVIEW THIS ARTISAN

reviews

  • CRAFT QUALITY
  • ORIGINALITY AND AUTHENTICITY
  • COMPETENCE AND PROFESSIONALISM
  • LOCATION AND ATMOSPHERE
francesco rossetti October 2016
Essere stilisti di se stessi

Mi sono rivolto alla competenza della Siniscalchi Camicie Su Misura per la commissione di una camicia per un evento da ricordare, la scorsa estate. ...

Mi sono rivolto alla competenza della Siniscalchi Camicie Su Misura per la commissione di una camicia per un evento da ricordare, la scorsa estate. Da ricordare in quanto raggiungimento di un traguardo per me importante. Volevo una camicia speciale, ma più speciale, con mia gradita sorpresa, è stata l’esperienza della sua creazione, alla quale ho partecipato in prima persona: mi sono sentito per così dire stilista di me stesso. Consiglio l’atelier per una serie di motivazioni, tra tutte, la massima disponibilità del personale e la vasta gamma di scelta dei tessuti. Sono davvero soddisfatto di questa “esperienza sartoriale”.